[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pejo
    Rider
    • 2010
    • 286
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Cześć, posiadam
    a możesz podać rocznik?

    Komentarz

    • pejo
      Rider
      • 2010
      • 286
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
      Cześć, posiadam Tourana 1.6 MPI BSE ze skrzynią FZT. Piszę tutaj, ponieważ ten temat rozwinął się na tym forum do maksimum, a ja sam nie mogę nigdzie otrzymać potrzebnych mi informacji. Niestety, w skrzyni FZT sprawa nie wygląda tak dobrze, jak u Was. Moje przełożenie główne to 5.067, a piątego biegu to 0.740. Dlatego pozostaje mi zmiana tylko na 0.673, która byłaby dla mnie niewystarczalna. Biorę pod uwagę zmianę dyferencjału, ale najpierw pytanie:

      Czy mogę założyć na piątym biegu coś jeszcze mniejszego niż 0.673 ?

      Przykładowo znalazłem koła (0,646) od skrzyni LHY:
      1. kolo zębate stale 02U 311 165 L (31 zębów)
      2. kolo zębate załączane 02U 311 349 R (48 zębów)

      Ale jak mogę sprawdzić, czy koła będą pasować?
      Może znacie coś mniejszego?
      Koła zębate mają przełożenie 31/48 albo 36/51 - cóż ETKA nie jest doskonała. Jeśli możesz sprawdzić ilość zębów przed zakupem to byłoby super.
      Natomiast w twoim przypadku zastanów się nad zmianą skrzyni na 6 biegów. Np. oznaczenie GQG, GVW, HBJ.
      Nie wiem jeszcze który rocznik masz Tourana

      Komentarz

      • icemerc
        Rider
        • 2017
        • 304
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        nie no tragedia - po to jest krótka skrzynia aby ten słaby motor miał siłe jechać, wydłużając ją dla komfortu osłabiamy go i konczy sie jak pare postów wyżej, że nie ma siły jechać ( przyspieszać ) powyżej 160 km/h....

        Komentarz

        • pejo
          Rider
          • 2010
          • 286
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Jeżeli zmieniasz przełożenie 5 biegu to musisz mieć świadomość jakie to niesie ze sobą konsekwencje. Jeśli podróżujesz do 140 km/h bez pełnego obciążenia auta - to jest to mod dla ciebie. A jeśli chcesz jechać 160 km/h z pełnym obciążeniem i jeszcze przyspieszać - to musisz się zastanowić czy to jest dla ciebie. Większość ludzi którzy zmieniają przełożenie zapewne nie przekracza 160 km/h i jeździ przeważnie sama. Sporadycznie (zapewne raz do roku) zdarza się wyjazd z rodziną zapakowanym samochodem na full. I wtedy odczuwasz że masz inne przełożenie na 5 biegu. Ale przez pozostałą część roku jesteś zadowolony że je zmieniłeś.

          Komentarz

          • tinware91
            Drive
            • 2019
            • 58
            • Volkswagen

            Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
            a możesz podać rocznik?
            Tak, to jest Touran z 2006 rok, parę miesięcy przed pierwszym faceliftem.

            Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
            Koła zębate mają przełożenie 31/48 albo 36/51 - cóż ETKA nie jest doskonała
            No tak, ale 31/48 chciałbym zamówić w ASO i włożyć do swojej FZT lub FZU, jeśli zakupie - ma mniejszy dyferencjał.
            Nie wiem tylko skąd mam wiedzieć, czy to będzie pasować.
            Skąd Ty wiedziałeś, że np. można wymienić obecne koła piątego biegu na inne?

            Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
            Natomiast w twoim przypadku zastanów się nad zmianą skrzyni na 6 biegów. Np. oznaczenie GQG, GVW, HBJ
            Dzwoniłem już do wielu warsztatów, nikt nie chce się podjąć tego tematu. Mam tylko mechanika, który może przełożyć mi skrzynię albo zmienić koła piątego biegu.
            GQG ma inną obudowę skrzyni i sprzęgła według ETKA. GVW i HBJ to skrzynie stosowane w Touranie przy silniku 1.6 FSI, więc musiałbym zmienić obudowę sprzęgła od mojego FZT.
            Nie wiem czy sam to będę w stanie zrobić, a mechanik pewnie się nie podejmie. Najlepiej byłoby, jeśli zmieniałbym skrzynię to moja FZT chciałbym zatrzymać w originale, aby w razie problemu mieć do czego wrócić. Te skrzynie GVW i HBJ mają takie same przełożenie główne jak moja FZT, pierwsze trzy biegi są identyczne, czwórka i piątka zmniejszona, po to aby szóstkę minimalnie powiększyć względem mojej skrzyni - to samo osiągnąłbym zmieniając w obecnej skrzyni przełożenie z 0,740 na 0,673.

            skrzynie.png

            Zdaje sobie sprawę, że to słaby silnik, nie mam wymagań co do jego przyśpieszania powyżej 100km/h.
            Chce jechać max. 155km/h (według licznika) z normalniejszymi obrotami silnika.
            Tutaj wideo jak jest aktualnie z pedałem gazu w podłodze:

            Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
            Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

            Komentarz

            • pejo
              Rider
              • 2010
              • 286
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
              Tak, to jest Touran z 2006 rok, parę miesięcy przed pierwszym faceliftem.


              No tak, ale 31/48 chciałbym zamówić w ASO
              Chodziło mi o to że te same koła zębate (te same numery katalogowe) mają w ETKA podane różne przełożenia. Raz 31/48 a raz 36/51. Także naprawdę nie wiadomo jakie jest przełożenie.
              Skąd ja wiedziałem - ktoś kiedyś powiedział: "Jest ryzyko jest zabawa".

              Komentarz

              • pafigo79
                Ambiente
                • 2016
                • 121
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
                nie no tragedia - po to jest krótka skrzynia aby ten słaby motor miał siłe jechać, wydłużając ją dla komfortu osłabiamy go i konczy sie jak pare postów wyżej, że nie ma siły jechać ( przyspieszać ) powyżej 160 km/h....
                Dla mnie to nie tragedia a super opcja...mialem jeszcze klime wlaczona....ale jak ktos nie jezdzi po autostradach/ekspresowkach i musi czesto wyprzedzac to odradzam 0,67, Na naszych drogach to trzeba miec mocny silnik zeby sie poruszac.
                Ja akurat jezdze glownie po drogach gdzie nie ma tylko dwoch opcji wyprzedz lub stoj...przewaznie mam gdzie bujnac skodzine i jechac z ta predkoscia 160...gdyby nie ten mod pewnie bym zmienial samochod.

                Komentarz

                • pejo
                  Rider
                  • 2010
                  • 286
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  tinware91 musisz mieć pewność jakie przełożenie będą miały zakupione przez ciebie koła. Na 99.99% koła będą pasować. Musisz pamiętać jeszcze o jednym: samochód traci na dynamice na 5 biegu. Musisz na 4 biegu kręcić go na wyższych obrotach aby wrzucić 5. I zapomnij o takim przyspieszaniu na 5 biegu jak pokazałeś na filmie (będzie to działo się wolniej).

                  Komentarz

                  • tinware91
                    Drive
                    • 2019
                    • 58
                    • Volkswagen

                    A zerkniesz jeszcze na podmianę skrzyni FZT na FZU (2.0 sdi) w ETCE? Różni się dyfrem, dla mnie to +10km/h.
                    A czy następnie te koła 0,673 i 0,646 będą pasować na wymianę piątego biegu w tej skrzyni FZU - to dla mnie kolejne +15km/h lub +25k/h.
                    Gdyby zamiana skrzyni i piątego biegu się udała uzyskałbym to, co oczekuje (kilka tabeli poniżej).
                    Mam tylko nadzieję, że po dodaniu gazu auto nie będzie... zwalniało... i nie będzie możliwe jakiekolwiek przyśpieszenie ;-)

                    P.S.: Dzielcie się filmikami na YT jak wygląda to u Was - przed i po modzie na 0,74 i 0,673.
                    Załączone pliki
                    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                    Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                    Komentarz

                    • pejo
                      Rider
                      • 2010
                      • 286
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                      A zerkniesz jeszcze na podmianę skrzyni FZT na FZU (2.0 sdi) w ETCE? Różni się dyfrem, dla mnie to +10km/h.
                      A czy następnie te koła 0,673 i 0,646 będą pasować na wymianę piątego biegu w tej skrzyni FZU - to dla mnie kolejne +15km/h lub +25k/h.
                      Gdyby zamiana skrzyni i piątego biegu się udała uzyskałbym to, co oczekuje (kilka tabeli poniżej).
                      Mam tylko nadzieję, że po dodaniu gazu auto nie będzie... zwalniało... i nie będzie możliwe jakiekolwiek przyśpieszenie ;-)

                      P.S.: Dzielcie się filmikami na YT jak wygląda to u Was - przed i po modzie na 0,74 i 0,673.
                      A możesz wrzucić takie tabele dla Octavii ze skrzynią LNV ze standardowym przełożeniem, 0.74 i 0.673 (sam 5 bieg)? Pamiętam że teoria trochę rozmijała się z praktyką.

                      Komentarz

                      • tinware91
                        Drive
                        • 2019
                        • 58
                        • Volkswagen

                        Jasne. Ta teoria to prędkość GPS, musisz wziąć po uwagę celowy błąd licznika i wymiary kół - pewnie każdy z Was ma inne, dlatego takie rozbieżności.
                        Ja już wyrzuciłem 17" i zamontowałem 16" - mam już ich dosyć, zwłaszcza profilu 45mm, ale kto co lubi.
                        Np.przy 3000 obr/min na piątym biegu w Waszej skrzyni
                        225/45R17 @ 0 km/h
                        205/55R16 @ +3 km/h
                        195/65R15 @ +6 km/h

                        Tabelki zrobione dla kół 205/55 R16
                        Załączone pliki
                        Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                        Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                        Komentarz

                        • tinware91
                          Drive
                          • 2019
                          • 58
                          • Volkswagen

                          Dziś posiedziałem trochę w ETCE i znalazłem jeszcze mniejsze koła:

                          PTW,QVX,RSD -> 30/48 = 0.625
                          NTG,PTU,QWW,RSK -> 29/49 = 0.592

                          Ideałem byłoby dla mnie przełożenie 0.625 -> to licznikowe 150km/h przy 3800obr/min (zamiast 4500obr/min)!
                          Touran byłby "szybszy" o ok. +24km/h. Skrzynia np. PTW pochodzi z Octavii 2013

                          Numery kół 30/48 = 0.625 to:
                          02S 311 158 AF
                          02S 311 166 AP

                          Zamiast moich obecnych:
                          02T 311 158 P
                          02T 311 361 N

                          Oczywiste pytanie - czy podejdzie, czy próbować?
                          Jeśli zamówię kurierem z ASO, przyłożę i okaże się, że to nie to - mam nadzieję, że przyjmą mi zwrot?
                          Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                          Komentarz

                          • pejo
                            Rider
                            • 2010
                            • 286
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            tinware91
                            Kilka rad:
                            1. Nie przesadź ze zmniejszaniem przełożenia 5b. Mam 0.67 i uważam że to jest OK ale mam minusy. Po załadowaniu samochodu rodzinką i bagażami na autostradzie wystarczy większa górka i samochód nie potrafi utrzymać prędkości na tempomacie i zwalnia. A jak dodasz do tego klimę to jest gorzej.
                            2. Touran jest (prawdopodobnie) cięższy od Octavii i stawia większy opór aerodynamiczny.
                            3. To jest silnik wolnossący i największy moment osiąga przy ok. 3200 obr/min. Także będziesz musiał "bujnąć" go na 4 biegu do 90 km/h (sądzę że raczej 100 km/h) i dopiero wrzucić 5 bieg aby auto przyspieszało. To jest dla przełożenia 0.64. Dla mniejszych przełożeń będziesz musiał jeszcze bardziej "kręcić" go na czwórce.
                            4. Ja wybrałem to przełożenie bo z samochodem zapakowanym (rodzona + bagaże) jeżdżę dwa, trzy razy w roku. Jakbym jeździł częściej to bym wybrał przełożenie 0.74.
                            ​​​​
                            Ostatnio edytowany przez pejo; 8689.

                            Komentarz

                            • pejo
                              Rider
                              • 2010
                              • 286
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              tinware91
                              Skrzynie FZU podejdzie do ciebie. Ja bym spróbował zmienić w FZT przełożenie na 0.646 (szukaj najlepiej uszkodzonej skrzyni) lub zmienić na FZU (nie wiesz w jakim stanie jest skrzynia) + 0.673.
                              Na papierze to fajnie wygląda ale w rzeczywistości pamiętaj o momencie obrotowym - to auto jedzie od około 2500 obr/min. Ja nie zmieniłbym przełożenia już na mniejsze u siebie pomimo tego że widzę iż można.
                              Daj znać jak coś już zrobisz.
                              Powodzenia
                              Ostatnio edytowany przez pejo; 8689.

                              Komentarz

                              • pejo
                                Rider
                                • 2010
                                • 286
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                Jeśli zamówię kurierem z ASO, przyłożę i okaże się, że to nie to - mam nadzieję, że przyjmą mi zwrot?
                                Części w ASO są pakowane w pudełka lub woreczki. Jeśli opakowanie będzie otwarte to raczej zwrotu nie przyjmą. Poza tym to jest "nie chodliwy" towar więc pewnie przy zwrocie będzie duże marudzenie. Lepiej ustal to przed zakupem.

                                Komentarz

                                • tinware91
                                  Drive
                                  • 2019
                                  • 58
                                  • Volkswagen

                                  Cześć, pejo jestem świadomy o tym o czym piszesz. Jak już wcześniej wspomniałem, nie mam żadnych wymagań odnośnie dynamiki piątego biegu - chciałbym, aby tylko auto było w stanie jechać. To że będzie zwalniało na górce czy przyspieszało przez pięć minut nie przeszkadza mi wcale. Jestem świadomy redukcji na czwarty bieg i ciągnięcia go nawet do 5000-6000 tyś. - górka się kiedyś skończy, a "kolejną godzinę" będę mógł jechać na piątym biegu z normalnymi obrotami. Wolę przesadzić, niż wydać 1000zł, wsadzić 0.673 i dalej patrzeć jak silnik wyje - wolne najpierw założyć mniejsze przełożenie i potem je zwiększać, niż na odwrót. Pamiętaj też, że mam dyferencjał 5.067 a to robi znaczącą różnicę. Z tego co mi wiadomo, maksymalny moment obrotowy to 3800 obr/min.

                                  Mój tata ma skrzynię LEG i dopiero teraz, gdy ja mam Tourana interesując się tym tematem zauważyłem, że 4000 obr/min ma przy 150 km/h - uświadomiłem go, że kupując samochód przy tej prędkości powinien mieć 1000 obr/min więcej, nie wiedział o tym, że poprzedni właściciel musiał zrobić właśnie modyfikacje na 0.673 - jeździłem tym autem ja, jeździ nim on na codzien od kilku lat - i nawet nie zauważył... a wręcz przeciwnie, mówił mi, ze przydałby się szósty bieg, żeby minimalnie zejść z tych obrotów. Zauważyłem kiedyś będąc w Polskich górach, że nie da się jechać wcale na piątym biegu, co go wrzuciłem to auto zwalniało, więc jechałem na czwartym... A potem całą trasę do Warszawy wracałem z prędkością 145km/h - zamiast 115km/h - reasumując: chyba takie przełożenie się opłaca.

                                  Ja nie wybrałem 1.6 MPI 102KM z racji na bicie rekordów, tylko jazdę dużym autem, groszowym jeśli chodzi o eksplatację i przede wszystkim na LPG.

                                  1. Napisałeś o przełożeniu 0.646 - czy podasz symbole kół ?
                                  2. Czy znasz symbole jeszcze mniejszych kół?
                                  3. Czy jeśli założe jakieś przełozenie i okaże się, że jest zbyt duże, a mniejszego nie będzie, czy jeśli zmienie wtedy skrzynię FZT na FZU z racji na mniejszy dyferencjał to czy będę mógł zabrać ze sobą do niej moje nowe przełożenie 0.6x - czy będzie pasować ?
                                  Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                  Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                  Komentarz

                                  • tinware91
                                    Drive
                                    • 2019
                                    • 58
                                    • Volkswagen

                                    To co udało mi się znaleźć dzisiaj:

                                    0,740 (37/50):
                                    02T 311 361 N
                                    02T 311 158 P
                                    085 311 431 C


                                    0,673 (35/52):
                                    02T 311 361 C lub AB
                                    02T 311 158 Q lub AT
                                    085 311 431 C


                                    0,646 (31/48):
                                    02U 311 165 L
                                    02U 311 349 P
                                    02U 311 132 E


                                    0,625 (30/48):
                                    02S 311 166 AP
                                    02S 311 158 AF
                                    02S 311 228 C


                                    0,592 (29/49):
                                    02A 311 361 BF
                                    02A 311 158 AS
                                    02A 311 115 E

                                    I jeszcze taka animacja dla dyferencjału 5,067 i kół 205/55 R16, prędkość według licznika, zamiast GPS:
                                    Załączone pliki
                                    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                    Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                    Komentarz

                                    • tinware91
                                      Drive
                                      • 2019
                                      • 58
                                      • Volkswagen

                                      Powiedz mi jeszcze, czy wymiana skrzyni z 5b na 6b wpłynęłaby na pracę tempomatu?
                                      Czy coś muszę kodować w sterownikach. Wiem, że gdzies widziałem w VCDS w którymś sterowniku, aby zadeklarować liczbę biegów.
                                      Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                      Komentarz

                                      • Przemek_i
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 3237
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                        Powiedz mi jeszcze, czy wymiana skrzyni z 5b na 6b wpłynęłaby na pracę tempomatu?
                                        Czy coś muszę kodować w sterownikach. Wiem, że gdzies widziałem w VCDS w którymś sterowniku, aby zadeklarować liczbę biegów.
                                        też szukam tego rozwiązania i może wpadnie 6B z 1.6 FSI

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz

                                        • pejo
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 286
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          O przełożeniu 0.646 to ty wspomniałeś w poście nr 435.
                                          Nie znam symboli jeszcze mniejszych kół.
                                          Jeśli nowe koła będą pasować do FZT to i do FZU też będą pasować.
                                          Koła ze skrzyni LEG pasują do FZT więc "pożycz" je od ojca i przejedź się na nich. Wtedy będziesz wiedział czy szukać jeszcze mniejszego przełożenia. Aby dostać się do kół 5 biegu nie musisz demontować skrzyni.

                                          Komentarz

                                          • pejo
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 286
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                            To co udało mi się znaleźć dzisiaj:

                                            0,740 (37/50):
                                            02T 311 361 N
                                            02T 311 158 P
                                            085 311 431 C


                                            0,673 (35/52):
                                            02T 311 361 C lub AB
                                            02T 311 158 Q lub AT
                                            085 311 431 C


                                            0,646 (31/48):
                                            02U 311 165 L
                                            02U 311 349 P
                                            02U 311 132 E


                                            0,625 (30/48):
                                            02S 311 166 AP
                                            02S 311 158 AF
                                            02S 311 228 C


                                            0,592 (29/49):
                                            02A 311 361 BF
                                            02A 311 158 AS
                                            02A 311 115 E
                                            Koła o przełożeniu 0.625 i 0.592 raczej nie będą pasowały do twojej skrzyni.
                                            Pozostałe mogą pasować.

                                            Komentarz

                                            • pejo
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 286
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                              Powiedz mi jeszcze, czy wymiana skrzyni z 5b na 6b wpłynęłaby na pracę tempomatu?
                                              Czy coś muszę kodować w sterownikach. Wiem, że gdzies widziałem w VCDS w którymś sterowniku, aby zadeklarować liczbę biegów.
                                              Nie sądzę aby tempomat miał problem ze zmianą skrzyni. Jedyne jaki może mieć problem to z utrzymaniem prędkości - może się rozłączać gdy nie będzie miał mocy. Aczkolwiek jak mam ustawiony na 130 km/h i podjeżdżam pod górkę to zwalnia np. do 120 km/h a potem przyspiesza bez rozłączania. Ale to 2012 rok.

                                              Komentarz

                                              • pejo
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 286
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Przejedź się samochodem który ma zmieniony 5 bieg. Wtedy zobaczysz czy opłaca się zmieniać na 6 biegów. Zmiana 5 biegu jest prosta a zmiana skrzyni to (chyba) trochę rzeźbienia.

                                                Komentarz

                                                • tinware91
                                                  Drive
                                                  • 2019
                                                  • 58
                                                  • Volkswagen

                                                  Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jeśli chodzi o LEG mała poprawka - w ETCE jest błąd i dyferencjał LEG to nie jest 4.93 tylko 4.35, a na piątym biegu jest 0,74, więc mój tata ma wszystko w oryginale, piątkę taką samą jak ja ;-) To silnik 1.4 16V 80KM i z dyferencjałem 4,35 i piątką 0,74 osiąga 155km/h przy 4000 obr/min - nieźle jak na ten silnik. Czemu nie zrobili tego w większym o 22KM - 1.6 MPI BSE. Tutaj znaleziony pierwszy lepszy przykład z sieci:

                                                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



                                                  Wracając do tematu:
                                                  1. Zakładam 0,646 (31/48) czyli 02U 311 165 L + 02U 311 349 P + 02U 311 132 E - zerknij jeszcze raz swoim okiem, czy ostatecznie będzie ok. Daj znać na PW gdzie mogę to kupić.
                                                  2. Jeśli 0,646 nie podejdzie to zakładam 0,673 - jak wiadomo będzie pasować
                                                  3. Jeśli będzie ciągle za mało to robie manewr ze zmianą skrzyni z FZT na FZU od 2.0 SDI (zmieni się dyferencjał z 5,067 na 4,687)
                                                  4. Jest jeszcze opcja na HBJ 6b od 1.6 FSI - zamieniam tam obudowe sprzęgła od FZT oraz dyferencjał z 5,067 na 4,53 (np. od Waszych LVN) - tutaj złożyłem już zapytanie do kilkunastu firm i gdyby udało mi się zamknąć w kwocie do 5000zł nie zastanawiałbym się długo.

                                                  Mam jeszcze piąty wariant i jest chyba najlepszy, ale nie mam pewności.
                                                  Zakupuje skrzynię LVN. Obudowa sprzęgła względem FZT ma inny numer według ETKA, nie rozumiem dlaczego, przecież mamy te same silniki 1.6 MPI BSE. Dodatkowo dokupuje obudowę skrzyni, połówek jest mnóstwo na rynku wtórnym i to montuje. Zyskuje dyferencjał 4,533 i mogę wtedy zacząć zabawę z przełozeniem 0,740 bo to miałbym ze starej skrzyni lub dokupić 0,673
                                                  Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                                  Komentarz

                                                  • pafigo79
                                                    Ambiente
                                                    • 2016
                                                    • 121
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Przekaldka skrzyni z dopasowaniem obudowy zejdzie ci sie caly dzien....zamiana tylko piatego biegu to 0,5 godziny...do tego dochodzi ryzyko zwiazane z ta skrzynia...(jak ktos ma skrzynie do wymiany pewnie warto) montaz innej skrzyni to juz jest oddzielny (nie mowie ze nie ciekawy) temat..

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...